Catena förvärvar fastighet i Härryda, Göteborg

Idag förvärvar Catena fastigheten Björröd 1:208. Den drygt 7 500 kvm stora fastigheten är fullt uthyrd till Liseberg AB.

2021-04-12 kl.16.00

Fastigheten ligger i Härryda kommun, nära Landvetter. Förvärvet sker som ett bolagsförvärv till ett fastighetsvärde om 79 Mkr, säljare är BRA Framtid 5 AB. Tomtarealen är 17 100 kvm och fastighetens uthyrningsbara yta är drygt 7500 kvm. Hyresgäst är Liseberg AB.

- Med förvärvet förstärks Catenas position och närvaro ytterligare i området kring Landvetter, ett område som vi ser har potential att bli ett av landets främsta logistiknav. Vidare är den aktuella fastighetens stomme byggd i trä, en lösning som vi utifrån miljö- och hållbarhetsaspekter bedömer som mycket intressant och som vi nu kommer kunna utvärdera i en driftsatt fastighet, säger Jonas Arvidsson, Regionchef Göteborg på Catena.

Sedan tidigare äger Catena fastigheten Björröd 1:205 som ligger strax intill den fastighet som nu förvärvas. Catena vill också utveckla 210 000 kvm mark i området kring Landvettermotet med ambitionen att uppföra högprofilerade logistikanläggningar med höga krav på arkitektur och hållbarhet.

Jörgen Eriksson, VD, Tel. 0730-70 22 42, jorgen.eriksson@catenafastigheter.se
Jonas Arvidsson, Regionchef Göteb
org, Tel. 0730-70 22 60
, jonas.arvidsson@catenafastigheter.se
Följ oss: catenafastigheter.se / LinkedIn / Twitter

Prenumerera på nyheter från Catena

Språk

Informationstyp

Catena lagrar din e-postadress för att löpande kunna utföra vald förfrågan. Du kan alltid ändra din prenumeration eller avsluta den genom att klicka på länken längst ned i samtliga utskick. För mer information läs Catenas personuppgiftspolicy.

När du valt ”skicka” får du direkt en länk per e-post där du bekräftar din e-postadress och vald prenumeration för aktivering. Kontrollera din mapp för skräppost om du inte får länken.